נסיעה במעגל תנועה – כיכר

בהגיענו בנסיעה למעגל תנועה או בשמו הנפוץ יותר – כיכר ישנם מספר חוקי דרך שצריך לציית להם על מנת לעבור את הכיכר בבטיחות. ראשית לפני נסיעה במעגל תנועה – כיכר, נגיע למעבר חצייה של הולכי רגל, יש להאט ולעצור מול הקווים המסומנים למעבר חצייה ולתת להולכי הרגל זמן לחצות. לאחר פעולה זו בודקים שאין עוד הולכי רגל ואפשר להתקדם. פעולה שנייה הינה נתינת זכות קדימה. נתינת זכות קדימה לרכב אחר בכניסה למעגל תנועה היא עיקרון התנהגותי בתחבורה המתייחס למצב בו יש רכב שרוצה להיכנס למעגל התנועה. העיקרון הוא לתת קדימות לרכב שכבר נמצא במעגל התנועה.

כאשר אתה מתקרב למעגל תנועה ורוצה להיכנס אליו, יש לתת זכות קדימה לרכבים שכבר נמצאים במעגל תנועה ומגיעים מכיוון המשוערך להם. זה אומר שעליך לחכות ולתת להם לעבור על מנת לאפשר לך להיכנס בצורה בטוחה.

הנתינה זכות קדימה תלויה במצב התנועה ובתמריצי הרכבים הנמצאים במעגל התנועה. במצבים מסוימים, כגון כשיש תור גדול של רכבים שרוצים להיכנס למעגל, ייתכן שהמערך התנועתי יכול לשנות ולהתאים את זכות הקדימה לפי מדיניות התנועה המקומית. על כל פנייה, יש להיות זהירים, לתת עדיפות לרכבים במעגל ולעקוב אחרי השלמת התנועה שלהם לפני שאתה מכניס את רכבך למעגל התנועה.

לאחר שנתנו זכות קדימה ונכנסו אל מעגל התנועה בבטיחות, דבר ראשון אל תנסה לעקוף רכבים אחרים בתוך המעגל אלא אחרי שיש לך ראיה טובה ועשה זאת ובצורה בטוחה. במעגל תנועה, נדרש לשמור על הפניה בכיוון הנכון ולא לעשות שינויים בתנועה לא מתוכננים. זה יסייע למניעת תאונות ולשמירה על הסדר במעגל. בנוסף, שמור על מרחק מספיק מרכבים אחרים במעגל תנועה, כדי לאפשר נסיעה בטוחה ותגובה  מהירה לשינויים בתנועה.

כאשר אנחנו מתקרבים ליציאתנו מן הכיכר יש להפעיל את האיתותים המתאימים כדי להודיע לנהגים האחרים על כוונתך תוך הסתכלות על מעבר החצייה על מנת לוודא שאין אף הולך רגל המתכנן או חוצה את הכביש. זה יעזור ליציאה מהמעגל בבטיחות ולמניעת תאונות מכל סוג שהן.

זכור, בזמן הנסיעה במעגל תנועה, תמיד יש להיות זהירים, להתראות ולעקוב אחרי הכללים והוראות הדרך במקום.

 

סרטונים נוספים

צריכת דלק של משאית לעומת רכב

צריכת הדלק של משאית ושל רכב פרטי נבדלת משמעותית כתוצאה...

מה זה דיטיילינג לרכב?

המילה דיטיילס משמעותה – פרטים. אז מה זה דיטיילינג לרכב?...

נוזל קירור לרכב – בדיקה ותחזוקה

נוזל קירור לרכב הוא חומר חיוני לתפקוד תקין של המנוע....

כל מה שרציתם לדעת לפני שאתם קונים רכב חשמלי

רכב חשמלי הוא רכב שמופעל באמצעות מנוע חשמלי במקום מנוע...

מערכת ABS ברכב

מערכת ABS (מערכת נעילת גלגלים למניעת החלקה, Anti-lock Braking System)...