10 טיפים לשמירה על הרכב שלכם

  1. טיפולים בזמן – שמירה על רכב תקין דורשת תחזוקה שוטפת כל הזמן וחלק ממה שצריך לדאוג הוא טיפול תקופתי לרכב, טיפול זה גם נקרא טיפול 10,000 (או 15K) מאחר ונהוג לבצע אותו אחת לפרק זמן המבוסס על כמות הנסיעה שהרכב צבר. טיפול תקופתי כולל החלפת שמן מנוע ופילטרים שונים שמטרתם לאפשר למנוע של הרכב לפעול בצורה טובה יותר. עקבו אחר מד הקילומטר שלכם, תקופת הטיפול משתנה בהתאם לצורך של הנהגים הנוסעים ברכב. ככל שהרכב נוסע יותר קילומטר על בסיס יומי כך יהיה צורך לבצע טיפול תקופתי מוקדם יותר.
  2. טיפול במוסך מורשה ותיעוד כל הטיפולים – אם יש באפשרותכם דאגו לטפל רק במוסך מורשה, שם תקבלו תמיד את השירות הכי מדויק ומתאים לרכב בספטציפי שלכם. אין זה סוג כי ביקור במוסך מורשה עולה יותר אך במידה ומדובר ברכב חדש יחסית אין ספק כי לרוב זו הבחירה הנכונה
  3. חלקי חילוף מקוריים לרכב בלבד – ענף החלפים לרכב גדול מאוד ומציע מגוון רחב של חלפים באיכויות שונות בהתייחס לאותו החלק בדיוק. השתדלו לרכוש חלקי חילוף לרכב מקוריים ובמידה קשה לכם תקציבית לפחות רכשו של יצרנים איכותיים ולא תמיד את הזול ביותר.
  4. בדיקת שמן מים – אלו הבדיקות הכי בסיסיות שכל נהג חייב להגיד ולדאוג לבצע אותם באופן שוטף. איתור בעיה במד השמן או המים יכולים לחסוך בעיות מיותרות בהמשך. חשוב לוודא כי יש למערכת מספיק שמן ומים בכדי שהרכב יפעל באופן אופטימלי.
  5. בדיקת צמיגים – לחץ אוויר תקין בצמיגים חשוב מאוד לנסיעה תקינה של הרכב, כאשר חסר אוויר המשמעות היא אחיזה פחות טובה של הרכב על הכביש דבר שעלול לסכן את הנוסעים.
  6. הגנה בפני השמש – השמש בארץ שלנו חמה מאוד ובמידה ולא דואגים לשמור על הרכב בפניה הוא יכול להתבלות והצבע יכול להיפגע די בקלות. לכן מומלץ לחנות בצל ככל הניתן ולהצטייד עם כיסוי רכב איכותי שניתן תוך שניות לשים על הרכב ולהגן עליו בפני השמש היוקדת.
  7. למנוע ריחות רעים ברכב – אם אתם רוצים שיהיה ברכב ריח טוב נסו להימנע מעישון בתוך הרכב והשתדלו לא להיכנס עם דברים עם ריח שאינו רצוי ועלול להיתקע. כדי לשמור על ריח נעים ניתן גם לשים מוצרי ריח לרכב כגון פחיות ריח לרכב.
  8. לשים לב נורות הזהרה – בלוח של הרכב יש מנורות שתפקידן להתריע במצב של תקלה, במידה ואחת הנורות נדלקת מומלץ לעצור את הרכב במקום בטוח ולבדוק מה הסיבה. לרוב מדובר במשהו שלא סובל דיחוי, כדי לאפיין את הבעיה התייעצו עם המוסכניק שאתם סומכים עליו במידה והבעיה לא ברורה עבורכם.
  9. תדלקו בזמן – לא מומלץ לחכות לטיפות האחרונות במיכל הדלק, כאשר המיכל לקראת סיום יכולים להיכנס למערכת הדלק גם לכלולים לא רצויים או אוויר. לכן מומלץ מאוד לרכוש הרגל לתדלק הרבה לפני שהמיכל מגיע לסיום.
  10. ניקיון הרכב – תחזוקה של רכב נקי היא כיפית ונעימה לכל בני המשפחה והנוסעים לרכב. אין זה משנה אם אתם מנקים בעצמכם או לוקחים את הרכב למכון שטיפה, דאגו לעשות זאת אחת לתקופה (בהתאם לצורך) ולא להמתין עד שהרכב מסריח ולא נעים לנסוע בו.

סרטונים נוספים

צריכת דלק של משאית לעומת רכב

צריכת הדלק של משאית ושל רכב פרטי נבדלת משמעותית כתוצאה...

מה זה דיטיילינג לרכב?

המילה דיטיילס משמעותה – פרטים. אז מה זה דיטיילינג לרכב?...

נוזל קירור לרכב – בדיקה ותחזוקה

נוזל קירור לרכב הוא חומר חיוני לתפקוד תקין של המנוע....

כל מה שרציתם לדעת לפני שאתם קונים רכב חשמלי

רכב חשמלי הוא רכב שמופעל באמצעות מנוע חשמלי במקום מנוע...

מערכת ABS ברכב

מערכת ABS (מערכת נעילת גלגלים למניעת החלקה, Anti-lock Braking System)...