המדריך לרכישת ביטוח לרכב

ביטוח לרכב זה לא נושא שאתם כל כך בקיאים בו? אם כך, הסרטון הזה בדיוק בשבילכם! סרטון מצוין המסביר אודות סוגי הביטוח השונים ומה חשוב לדעת רגע לפני שעושים ביטוח לרכב.

סוגי ביטוח לרכב

1. ביטוח חובה – נקרא כך מאחר והחוק מחייב כל נהג לבטח את הרכב בביטוח החובה. ביטוח זה מכסה בפגי נזקי גוף במצב של תאונה אך ורק על הרכב המבוטח. במצב בו תהיו אשמים בתאונה ביטוח החובה יכסה את ההוצאות הכרוכות בפגיעה של הנהג וכל הנוסעים ברכב.

2. ביטוח צד ג' – ביטוח המכסה עבור הרכב המעורב בתאונה במצב בו אתם אשמים בתאונה. ביטוח זה אינו חובה על פי החוק אך כדאי בהחלט לא לקחת סיכון ולדאוג גם לביטוח צד ג' כשאתם דואגים לביטוח. לא תרצו למצוא את עצמכם בסיטואציה בה אתם מעורבים בתאונה עם רכב יוקרתי (רכבים מגיעים לסכומים של מאות אלפי שקלים) ללא ביטוח המכסה את הנזק. במצב כזה תיאלצו לשלם מכיסכם את הנזק, כדאי לדגול בגישה של מניעה ולכסות את עצמכם ממצב שכזה.

3. ביטוח מקיף – נותן כיסוי על הרכב המבוטח במידה והרכב נפגע או נגנב. כמעט כל דבר שקורה לרכב ניתן לפנות לביטוח והוא יכסה עבור הנזק.

 

השתתפות עצמית

נושא נוסף שיש להכיר בנושא ביטוח הוא ההשתתפות העצמית. במידה ומפעילים את פוליסת הביטוח במצב של תאונה תיאלצו לשלם השתתפות עצמית כדי להפעיל את הכיסוי של הפוליסה. סכום ההשתתפות משתנה בין חברה לחברה וגם תלוי בסכום התביעה לביטוח.

סרטונים נוספים

צריכת דלק של משאית לעומת רכב

צריכת הדלק של משאית ושל רכב פרטי נבדלת משמעותית כתוצאה...

מה זה דיטיילינג לרכב?

המילה דיטיילס משמעותה – פרטים. אז מה זה דיטיילינג לרכב?...

נוזל קירור לרכב – בדיקה ותחזוקה

נוזל קירור לרכב הוא חומר חיוני לתפקוד תקין של המנוע....

כל מה שרציתם לדעת לפני שאתם קונים רכב חשמלי

רכב חשמלי הוא רכב שמופעל באמצעות מנוע חשמלי במקום מנוע...

מערכת ABS ברכב

מערכת ABS (מערכת נעילת גלגלים למניעת החלקה, Anti-lock Braking System)...