נוזל קירור ברכב – מה כדאי לדעת בנושא?

אולי כדאי להתחיל בשאלה הבסיסית ביותר – מהו נוזל קירור? 

נוזל קירור מנוע מורכב ממים מזוקקים בשילוב חומרים שונים שתפקידם למנוע קורוזיה או קפיאה של המנוע. את נוזל הקירור ממלאים במיכל העיבוי של הרכב והוא בעל קיבול של חום גבוה ביחס למים רגילים. תפקידו של נוזל הקירור הינו בסיוע של הפחתת טמפרטורת המנוע בכדי שלא יגיע לשיעורים גבוהים. באמצעות רשת של צינורות המובילים מים בין המנוע לרדיאטור בתפקידם לשמור על נוזל הקירור מלהתאדות ולספק למנוע תנאים טובים לעבודה ושמירה על חום תקין.

איך בודקים אם צריך למלא נוזל קירור?!

ראשית חשוב לציין כי מבצעים בדיקת נוזל קירור רק כשהמנוע קר (לא אחרי נסיעה) ושרכב חונה במצב מאוזן. לאחר נסיעה של הרכב נוזל הקירור בטמפרטורה גבוהה ואסור לפתוח את מיכל העיבוי מסכנה של התפרצות מים רותחים.

הבדיקה היא ממש פשוטה. צריך למצוא את מיכל העיבוי של הרכב, מאחר ובדיקת מים היא חיונית החלק בכל הרכבים צריך להיות חשוף ונגיש לבדיקה. על גבי מיכל העיבוי תמיד יופיע מד שמציין את כמות המים שצריך למלא. גם יופיע על גבי המיכל מדדים נוספים המציינים חוסר במים בכדי שתוכלו לדעת כמה למלא.

פשוט פותחים את הפקק בזהירות (מומלץ לשים בצד ולא באזור המנוע) וממלאים ישירות מהגלון אל מיכל העיבוי. אם יש לכם משפך ומתחשק לכם להיות יעילים, זה הזמן לשלוף אותו מהמחסן או מתא המטען.

לא לשכוח לבדוק את נוזל הקירור…

תחזוקה בסיסית של הרכב חשובה בכדי למנוע בעיות ולאתר תקלות בזמן. אמצו לעצמכם הרגל לבדוק אחת לשבוע את שמן המנוע, נוזל הקירור, לחץ האוויר בגלגלים. אם אתם מאלו שנוהגים לדאוג לשטיפת הרכב אחת לשבוע, אמצו הרגל לבצע את הבדיקות לאחר או לפני השטיפה של הרכב.

סרטונים נוספים

צריכת דלק של משאית לעומת רכב

צריכת הדלק של משאית ושל רכב פרטי נבדלת משמעותית כתוצאה...

מה זה דיטיילינג לרכב?

המילה דיטיילס משמעותה – פרטים. אז מה זה דיטיילינג לרכב?...

נוזל קירור לרכב – בדיקה ותחזוקה

נוזל קירור לרכב הוא חומר חיוני לתפקוד תקין של המנוע....

כל מה שרציתם לדעת לפני שאתם קונים רכב חשמלי

רכב חשמלי הוא רכב שמופעל באמצעות מנוע חשמלי במקום מנוע...

מערכת ABS ברכב

מערכת ABS (מערכת נעילת גלגלים למניעת החלקה, Anti-lock Braking System)...