איך מניעים רכב עם כבלים

אתם קמים בבוקר, פותחים את הרכב ומנסים להניע אותו כמו בכל יום והנה "התקלה", הרכב לא מניע. בעיה זו קורית לרוב כאשר יש חוסר חשמל מצד המצבר ובכדי לחסוך שירותי גרר נהוג להניע את הרכב באמצעות כבלים בכדי להגיע למוסך או לחנות חלפים לרכב לרכוש מצבר חדש.

הנעת רכב עם כבלים היא שיטה שבאמצעותה מעבירים חשמל מרכב למצבר המרוקן באמצעות כבלים ייעודיים בתפקידם להעביר זרם ממצבר למצבר.

התנעת רכב עם כבלים – שלבים

1. הכנת הרכבים אחד מול השני – יש לחנות את הרכבים חזית מול חזית בכדי שהמצברים יהיו במרחק כזה שיהיה ניתן לחבר ביניהם את הכבלים. השתדלו לפעול באופן בטיחותי מבלי לסכן או להפריע לתנועה.

2. חיבור הכבל בין המצברים – באופן נכון מתבצע על ידי חיבור פלוס לפלוס / מינוס למינוס. על כבי הכבל רשום בגדול מה הפלוס ומה המינוס, לרוב גם צבעי הכבל משתנים בכדי להדגיש את הנושא. מנגד, על גבי המצבר רשום ליד כל נקודת חשמל איפה הפלוס ואיפה המינוס. חברו את הכלב הראשון פלוס לפלוס, ולאחר מכן חברו את הכבל השני מינוס למינוס.

3. הנעת הרכב התקוע – הרכב ממנו מקבלים חשמל צריך להיות דלוק בזמן שמנסים להניע את הרכב התקוע. במידה והכול תקין תניעו בקלות את הרכב לאחר מספר שניות בלבד.

 

נקודה חשובה,

במידה והמצבר אינו תקין הנעת הרכב תאפשר לכם לנסוע עד לנקודה בה תכבו אותו. מומלץ להתייעץ עם מוסך או חשמלאי רכב שיבדוק את תקינות המצבר ויכוון אתכם מה נכון לעשות. לא תרצו להיתקע שוב בפעם הבאה שאתם צריכים לצאת עם הרכב.

סרטונים נוספים

צריכת דלק של משאית לעומת רכב

צריכת הדלק של משאית ושל רכב פרטי נבדלת משמעותית כתוצאה...

מה זה דיטיילינג לרכב?

המילה דיטיילס משמעותה – פרטים. אז מה זה דיטיילינג לרכב?...

נוזל קירור לרכב – בדיקה ותחזוקה

נוזל קירור לרכב הוא חומר חיוני לתפקוד תקין של המנוע....

כל מה שרציתם לדעת לפני שאתם קונים רכב חשמלי

רכב חשמלי הוא רכב שמופעל באמצעות מנוע חשמלי במקום מנוע...

מערכת ABS ברכב

מערכת ABS (מערכת נעילת גלגלים למניעת החלקה, Anti-lock Braking System)...